به گزارش مشرق، سردار اسکندر مؤمنی امشب در همایش گرامی داشت حمل و نقل اظهار داشت: 90 درصد جابجاییها در کشور بر عهده سیستم حمل و نقل جادهای و 10 درصد به عهده سیستمهای ریلی، هوایی و دریایی است.
وی به جابجایی زائران اباعبدالله (ع) در ایام اربعین توسط ناوگان عمومی جادهای اشاره کرد و گفت: این عملیات حرکتی جهادگونه بود؛ در اتفاق پیشبینی نشده 1.5 میلیون به کربلا رفتند و از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران اعزام شدند.
رئیس پلیس ناجا گفت: اما 75 درصد رفت و برگشت زائران از مرز مهران بود.
سردار مؤمنی گفت: اگر حرکت جهادگونه خانواده حمل و نقل و بسیج اتوبوسها نبود، در این ایام فاجعه انسانی رخ میداد.
رئیس پلیس ناجا ادامه داد: زائران حسینی در مدت زمان 2 الی 3 هفته به سمت کربلا رفتند، اما عملیات برگشت ظرف 3 روز انجام شد.
وی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در یک سال اخیر اظهار داشت: از 26 آذر سال گذشته تا 26 آذر امسای یک هزار انسان کمتر در تصادفات رانندگی کشته شدهاند و در این یک سال 7.5 درصد کاهش تلفات سوانح و رانندگی داشتیم، این درحالی است که بیش از یک میلیون خودرو و یک میلیون راننده در این یک سال به چرخه حمل و نقل افزوده شد و توسط جادههای 10 درصد رشد داشت.
اسکندری با بیان اینکه کاهش سوانح رانندگی موجب شد تلفات این سوانح به 17 هزار نفر کاهش یابد، گفت: راننده، جاده، خودرو، حضور پلیس و عوامل کنترلی همه در بروز و یا عدم بروز سوانح رانندگی نقش دارند.
رئیس پلیس ناجا گفت: متاسفانه در حوزه ایمنی خودرو هیچ پیشرفتی نداشتیم و در تولید برخی خودروها در بحث ایمنی رشد منفی داشتهایم.
رئیس پلیس ناجا گفت: در کشور ایران 50 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی بر سر صحنه و 50 درصد بعد از تصادف جان خود را از دست میدهند که لازم است کشته شدگان بعد از سوانح رانندگی کاهش یابد که اگر این محقق شود، 20 درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی خواهیم داشت.
سردار مؤمنی افزود: امروز به آمار 17 میلیون خودرو و 17 هزار کشته تلفات رانندگی رسیدهایم، اما باید آمار کشته شدگان کاهش یابد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش ایمنی خودروها گفت: در خوردو ایمنی حتی در بروز سانحه جان سرنشینان حفظ میشود.
رئیس پلیس ناجا افزود: امداد و نجات عامل پلیس، عوامل کنترلی، جاده و خودرو هر کدام سهمی در بروز سوانح رانندگی دارند.
سردار مؤمنی افزود: خطای انسانی در رانندگی قطعا به صفر کاهش نمییابد، اما باید شرایطی فراهم شود که با خطای راننده کمتر سوانح رخ دهد که در این راستا باید به رعایت سرعت مطمئنه هم اشاره کرد.
وی به جابجایی زائران اباعبدالله (ع) در ایام اربعین توسط ناوگان عمومی جادهای اشاره کرد و گفت: این عملیات حرکتی جهادگونه بود؛ در اتفاق پیشبینی نشده 1.5 میلیون به کربلا رفتند و از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران اعزام شدند.
رئیس پلیس ناجا گفت: اما 75 درصد رفت و برگشت زائران از مرز مهران بود.
سردار مؤمنی گفت: اگر حرکت جهادگونه خانواده حمل و نقل و بسیج اتوبوسها نبود، در این ایام فاجعه انسانی رخ میداد.
رئیس پلیس ناجا ادامه داد: زائران حسینی در مدت زمان 2 الی 3 هفته به سمت کربلا رفتند، اما عملیات برگشت ظرف 3 روز انجام شد.
وی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در یک سال اخیر اظهار داشت: از 26 آذر سال گذشته تا 26 آذر امسای یک هزار انسان کمتر در تصادفات رانندگی کشته شدهاند و در این یک سال 7.5 درصد کاهش تلفات سوانح و رانندگی داشتیم، این درحالی است که بیش از یک میلیون خودرو و یک میلیون راننده در این یک سال به چرخه حمل و نقل افزوده شد و توسط جادههای 10 درصد رشد داشت.
اسکندری با بیان اینکه کاهش سوانح رانندگی موجب شد تلفات این سوانح به 17 هزار نفر کاهش یابد، گفت: راننده، جاده، خودرو، حضور پلیس و عوامل کنترلی همه در بروز و یا عدم بروز سوانح رانندگی نقش دارند.
رئیس پلیس ناجا گفت: متاسفانه در حوزه ایمنی خودرو هیچ پیشرفتی نداشتیم و در تولید برخی خودروها در بحث ایمنی رشد منفی داشتهایم.
رئیس پلیس ناجا گفت: در کشور ایران 50 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی بر سر صحنه و 50 درصد بعد از تصادف جان خود را از دست میدهند که لازم است کشته شدگان بعد از سوانح رانندگی کاهش یابد که اگر این محقق شود، 20 درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی خواهیم داشت.
سردار مؤمنی افزود: امروز به آمار 17 میلیون خودرو و 17 هزار کشته تلفات رانندگی رسیدهایم، اما باید آمار کشته شدگان کاهش یابد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش ایمنی خودروها گفت: در خوردو ایمنی حتی در بروز سانحه جان سرنشینان حفظ میشود.
رئیس پلیس ناجا افزود: امداد و نجات عامل پلیس، عوامل کنترلی، جاده و خودرو هر کدام سهمی در بروز سوانح رانندگی دارند.
سردار مؤمنی افزود: خطای انسانی در رانندگی قطعا به صفر کاهش نمییابد، اما باید شرایطی فراهم شود که با خطای راننده کمتر سوانح رخ دهد که در این راستا باید به رعایت سرعت مطمئنه هم اشاره کرد.